2011. január 27., csütörtök

Az első igazi dolgos hetemnek majdnem vége!


Hétfőn, még itt volt a régi au pair lány Nidchy, igy aznap még mindent egyutt csináltunk. Előszor is a kicslányt elvittuk kocsival suliba. Minden hétfőn el kell vinni mert Gym Club-ja van és ilyenkor korábban kell menni mint a busz jonne érte. Aztán elautokáztunk pár helyre, megmutatta Nidchy, hogy kocsival hogy jutok A-bol B-be, melyikek a főutvonalak… nem mondom, hogy megjegyeztem volna őket pontosan, de a csajok sulijahoz talán eltalálok, és megjegyeztem, hogy hol  van  a legkozelebbi Mal … ez olyan plázaszeruseg mint nálunk van csak sokkal nagyobb… (és voltam vegre a Macy`s-ben  Csilli ). Aztán pihi volt napkozben. A kicslány elé mentunk a buszmegálloba délután 3:20-ra, a nagyobbik lány Lara pedig kivételesen 3-kor itthon volt mar, amugy o csak 4-kor jon általában. A nap nehezebbik része ezutan kezdodik. Mikor megjonnek adok nekik valami snack-et, aztán nekilátnak  a házinak. A kicsivel le kell ulni tanulni. Szoval vele egyutt irjuk a házit. Most éppen matekbol a haromszogek tipusait tanuljuk és a szogek kiszamitását. Aztán mindig van egykis nyelvtan… ami nekem sem art, és kell neki olvasni minden nap 30 percet. Amit persze nem hangosan tesz szoval ki tudja hogy olvas-e valojában… na mindegy ott  ulok mellette. Korulbelul ot korul végzunk, ilyenkor elkuldom furdeni (vagyis elmegyek engedek neki vizet es a kezebe nyomom a szivacsot). Azt tudnotok kell, hogy a régi au pair lany furdette, de én bevezettem, hogy elég nagy lany ő mar a furdéshez, igy csak ott allok mellette, es ha hajmosas van megmosom a hajat. (ez spec 2 naponta van).  Majd 15 perc  jatekidő kovetkezik a kadban. Addig lemegyek előkészitem a vacsit. A ket kiscsaj ritkan eszik ugyanazt, szoval mindig kétfélé t csinalok, de ezek eddig mindig ilyen félkész vagy rendelésből maradt kész kajak voltak amit csak melegiteni kellett, szoval nem nagy feladat, még nekem sem… aki ugye messziről kerultem a konyhat.  A kicsit kiszedem a vizből, és kivalasztjuk, hogy masnap mit akar felvenni, es jon is szépen vacsizni.  Vele konnyen mennek a dolgok, még elég jol hallgat ram. A nagyobbik a nehezebb eset… neki szinte mindenért 3-szor kell szolni, de aztan megcsinalja…  Igy napi 3 orat el lehet ezt is viselni…. a nyar az nehezebb dio lesz vele. Bar remélem elég nagy lesz mar ahhoz, hogy egész nap bandazik majd a baratnőivel valahol. Drukkoljatok

Na, szoval mire anyuka hazajon addigra megvacsiztatom őket, gyorsan ha jatszottak valamivel azt osszeszedjuk… nagyobb jatékra csak pénteken van idő, amikor nincs hazi… hala a jo égnek.  Aztan anyuka megjon es én gyakorlatilag végeztem.  Ezutan barmit csinalhatok de spec  a héten még itthon voltam, mert még mindig nem gyogyultam ki a megfazasombol, és hideg volt nagyon, ma meg hatalmas ho.
Nagyjabol ennyiből all a dolgom.  Szoval nem kell megszakadnom.  Napkozben mig  suliban vannak a lanyok eddig  neteztem  nektek irtam, a tobbiek blogjat olvastam J  pihiztem meg ilyesmi. De holnap pl mar talizom egy masik au pair lannyal 11-kor. Kezdem szepen megismerni a tobbieket is…
A keddem olyan volt mint a hetfő csak, mar egyedul inteztem a dolgokat. Minden ment a maga utjan. Szerdan napkozben mar nekiallt esni a ho, igy telefonaltak a sulibol, hogy az esti foglalkozasokat torlik (ez spec minket nem erintett), és holnap azaz csutortokon 2 oraval később kezdődik a suli az éjszaka varhato hovihar  miatt. Na ebből ma reggelre az lett, hogy bezartak a sulit. Amugy tényleg rengeteg ho esett. Még anyuka se ment dolgozni, mert nem jartak rendesen a Citybe menő vonatok sem reggel.  Ja és képzeljétek, ezt ugy tudtuk meg hogy reggel fel hatkor idetelefonaltak a sulibol. Egy automata felhivja ilyenkor a csaladokat, hogy ” the school closed” . Még egy vices dolog a ho kapcsan:  képzeljétek a telefonhivassal azonos idoben csongetnek…  becsenget egy ficko, hogy ha akarjuk (aza fizetunk érte) kilapatolja a havat a bejartunktol és kiassa a kocsit is. Persze a hostanyam fizetett neki (ne k érdezzétek hogy mennyit mert nemtudom)… és  csodak csodaja  ki lettunk asva reggelre. De ilyet utana napkozben még tobbet is lattam, mert elvittem a kutyust sétalni.  Bevandolrok szerintem (mivel hogy nem angolul beszéltek jartak az utcakat, hogy kinel lapatoljak el a havat)
Igy az egesz napot egyutt toltottuk itthon.  Nem volt vészes mert a kicsilanyt anyuka baratnője dokihoz vitte (12 es  16 kozott nem is volt itthon), a nagylanyt pedig 3-kor vitte el valami baratnőjehez.  A baj csak az volt hogy egy csomo szabadidőm volt, de menni sehova nemtudtam a hova miatt, és net-hez sem fertem hozza, mert nyuka itthonrol dolgozott, a laptopom pedig meghalt. Igy most pacban vagyok nélkule… egy franya virus gyilkos tamadast intézett  ellene = bekapcsolni se lehet.
Most tudtam csak igy estére a csalad gépehez leulni irni, mert hat elottuk mégsem irhatok… de gondoltam muszaj lesz mar irnom valamit, igy 3 nap utan. Valamiert a system nem akarja hogy kepeket is lassatok... de majd probalkozom meg, igerem.

millio pusz Nektek… a nagy ho alol

ps: megprobaltam az  ékezetes betut copy/paste-el berakni, de egy ora utan meguntam bocsika erte  -remelem azert ertitek mit is akrtam irni. Sszerint maskor inkabb megprobalom magyarral allitani a billentyuzetet…

11 megjegyzés:

  1. Szia Dóri!
    Láttam a FB-on a havas képeidet, annyira édes az a kiskutya! Mint egy hógolyó :) Örülök, hogy voltál a Macy's-be, bár én 1,5 év alatt semmit nem vettem ott, nem az én árkategóriám. Bár SALE-kor biztos ki lehet fogni jó dolgokat.
    A vírussal kapcsolatban: nekem egyszer úgy sikerült kiírtanom a vírust, hogy a gépet "csökkentett üzemmód"ban indítottam el. Ezt valahogy úgy kell beállítani, hogy mikor bekapcsolod, meg kell nyomni valamelyik F billentyűt a fenti sorban...guglizz rá. Csökkentett üzemmódban nagyon egyszerű lesz minden, de itt rá tudsz keresni a vírusos file-ra. Nekem sikerült, bár utána féltem hogy maradt még rajta valami, ezért újratelepítettem az egészet :)
    Pusziii

    VálaszTörlés
  2. Victoria's Secretben jártál már? Ott muszáj venned pár csini bugyit és melltartót :D.
    Ez au-pair kötelesség, hahaha :)

    VálaszTörlés
  3. Évi:))

    Dóri, szerintem is telepítsd újra a géped! Vkitől kérj egy windows-t!A vírusokra csak az a megoldás, én évek óta nem használok semmilyen vírusírtót...szart se érnek, félévente 1x újra kell telepíteni ez a titka, kell neki az agymosás.hehe

    Hihetelenül jó dolgod van a lányokkal, furcsa h a nagyobbikkal nehézkesebb. Örülök h ennyire részletesen leírsz mindent!!!

    Várom a következő írásod!

    pusza:juca

    VálaszTörlés
  4. Az a helyzet, hogy gaz vagy sem , en meg sose raktam ujra windows-t. Juc szerinted az olyan egyszeru, hogy siman megtudom csinalni???-tudom, hogy igazabol ezt kene, de eddig mindig talatam valaki draga lelket, aki ujra pakolta nekem :):).
    probalkoztam F8-as csokkentett uzemmodos dologgal nem akar ra reagalni a gep. Lehet hogy rosszkor nyomom az f8-at???
    Evi: IGEN... voltam, de meg anyagilag nem jutottam el odaig, hogy bevasaroljak :):)... de megteszem a kotelessegem!!!!

    VálaszTörlés
  5. Szia Dóri!
    Nagyon örülök neked, hogy minden jól alakul!Szupi a családod!
    Sztem is simán fel tudod tenni a windowst, egy dolog amire figyelj, hogy lehet mindent letörölsz...
    Várjuk a képeket!
    Szép napot!
    Orsi

    VálaszTörlés
  6. Dóri,

    Az f8-at szerintem akkor kell megnyomni amikor töltődik be a windows és még fekete a képernyő. Az újratelepítés csak annyi h berakod a telepítő lemezt a gépbe és újraindítod,és onnantól maga csinálja, annyi h mielőtt újrateszed a rajta lévő adatokat vmi külső adattárolóra mentsd le, ha fontosak, mert mindent letöröl a gépről. Ha nem akarod letörölni az adatokat akkor azt hiszem telepítéskor megkérdezi, hogy megtartja-e a gépen lévő dolgokat és akkor megosztja a gépet...de ez nem a legjobb megoldás mert lassítja a gépet! Remélem vmennyit segítettem!

    Engem egyébk nem zavar h nincs ékezet, simán lehet érteni így is:)

    VálaszTörlés
  7. Dóri, nem tudom hallottad-e, de 4,7-es erősségű földrengés volt Magyarországon szombat este fél 7 után. Az epicentrum Oroszlány volt, ami Tatabányától (ahol lakom) kb. 15 km. Otthon ültem a kanapémon, ölemben a laptop és egyszer csak elkezdett mozogni alattam a kanapé, volt egy kis robaj is, majdnem kiömlött a teám a bögréből...először azt hittem összedől a házunk (4 emeletes lakótelepi téglaház), félelmetes volt!!! Össze is csuktam a Macbook-ot, hogy ez az amit menteni fogok ha menekülni kell :D :D :D Nem sokáig tartott szerencsére, aztán anyuval kimentünk az erkélyre és láttuk, hogy a szembe levő háztömből is kijöttek az emberek.
    Csak gondoltam tudósítok, mert a new yorki hó már 1 hete benne van a magyar hírekben, de ez tuti nem lesz benne az amcsi híradóban :)

    VálaszTörlés
  8. háztömbből, bocs! Eggyel kevesebb b betűt írtam :)

    VálaszTörlés
  9. Szia Dóri,
    annyira örülök, hogy rátaláltam a blogodra, végre van akit újra tudok követni, hogy mit csinál a nagy világban és az élményeit, tapasztalatait is tudom olvasni. :)
    -
    Júniusban találtam rá Csilli és Évi blogjára.
    Pont a "legjobbkor" a szakmai szóbeli vizsgám előtt :D de hát kit érdekel ha érdekes dolgokat olvashat az ember..:P visszaolvastam teljesen mind a kettő blogot ;) és még most is van, hogy nézem a videókat, képeket vagy akár beleolvasok újból ;)
    Csajok imádtalak titeket!!!
    Annyira megtetszett amit átéltetek minden széppel, jóval és nehézséggel együtt, hogy én is neki akarok majd vágni ;) majd.... bő 1 év múlva :P de akkor terveim szerint biztosan ;)

    VálaszTörlés
  10. Koszi az infokat Csilli, es nem nem hallottam. ES en is nagyon orulok neki, ha Te es remelem neha mas is ir majd arrol hogy otthon mik tortennek. Biztos durva volt... nekem meg sose volt reszem ilyenben, hala a jo egnek!
    Barbi: orulok hogy itt vagy es hogy olvasol. Az en kalandom is Csilli, Evi, Dori blogjanak olvasasaval indult:):)... es bar mar itt vagyok, a mai napig nezegetem viszza a videoikat es a kepiket:):).... KOSZI CSAJOK!!!!

    VálaszTörlés
  11. Én nem éreztem a földrengést itt Szegeden....

    Dóri, nagyon várom a következő bejegyzésed :P

    VálaszTörlés