2011. február 1., kedd

Pentek es hetvege a Csajokkal!


Hat hol is kezdjem…. annyi mindent tortent hirtelen,hogy maratoni bejegyzesre keszuljetek. Szoval, ugye az orientaciorol nem jott erre a kornyekre senki, igy ki kellett talalnom valamit, hogy hogy is tudnam megismerni a Clusterben (azoknak az au pair lanyoknak a csoportja, akik egy kornyeken laknak) levo tobbi lanyt. Amikor megerkeztem meg akkor kaptam egy levelet a Community Conselloromtol (o az ugynokseg embere, akit kereshetek ha valami problemam van es itt lakik a kozelben ), amiben udvozolt, hogy itt vagyok es elkuldte a tobbi lany nevet es e-mail cimet. Ugy voltam a dologgal, hogy nincs veszteni valom, hat irok azoknak, akik nem most tavasszal mennek haza. Gondoltam, ha csak a csajok fele valaszol mar jo vagyok.  Nagyon jo fejek es sokan valszoltak, igy eleg zsufolt let a 7vegem, aminek tok orultem.
Pentek:
Delelott eljott ertem az a lany aki, itt lakik Rockville Centre-ben ahol en, es elmentunk kavezni egyet. Jobb is volt nem itthon lenni, mert egesz nap itt volt a takaritono Olga. Egy columbiai no, aki nagyon aranyos es heti egyszer jon, hogy kitakaritsa az egesz hazat. Szoval delelott kave Larissa-val. Sokat fogtok meg hallani rola, mert nagyon joban lettunk es meg juniusig itt lesz. Amugy mexicioi ugyved a lany… csak eljott egyet nyelvet tanulni. Es most ugy van vele, ha hazamegy akkor lehet hogy inkabb tanitani akar kicsiket suliban mert annyira megszerette a gyerekeket. Itt most egy egyedulallo anyuka 7 eves kisfiara vigyaz. Hasonlo az idobeosztasa mint az enyem.  Reggel elviszi a kicsit suliba, es aztan 3-kor megy erte. De o este 9-ig dolgozik, mert anyuka csak akkor er haza. En ugye azert sokkal korabban vegzek , aminek most nincs nagy jelentosege… de ha kijon verge a joido!!! (Ur is de varom mar. Most epp ilyen havas-eso szeru dolgo esik, ami tutira lefagy majd. ) Elmeselte, hogy amikor kijott o szinte semmit nem beszelt angolul.  Mondtam neki, hogy nem semmi igy belevagni (en meg ugy is parztam, hogy nem ertek meg dolgokat, hogy ugy ahogy de azert beszeltem angolul), es mondta, hogy nagyon nehez volt az elejen, de igy hogy mar fel eve itt van nem banta meg. Megbeszeltuk, hogy vasarnap delultan (o dolgozott most szombat vasarnap is 9-14 kozott) ha napsuteses ido less bemegyunk a Cityben.  Tok boldog voltam, mert meg nappal nem is voltam bent es mindenkepp szerettem volna menni a 7vegen de csak jobb valakivel mint egyedul. Kave utan, mire hazertem mar majdnem jottek is haza a lanyok a sulibol. Emily nagyon kis boldog volt, mert meg csutortok este megigertem neki, hogy penteken ugy sincs leckeje epitunk delutan hoembert. Bar nem jo minosegu a kep, de azert latszik az eredmeny:
My Snowman

Szombat:

A tobbi lany a Clusterbol elhivott hogy menjek el veluk egyet rollerskating-ezni. Rendik voltak mert el is jottek ertem (kocsi nelkul itt meg vagy halva, en meg meg nem ismerem az utakat) Egesz kis multikulti tarsasag jot ossze, bar a nemetek tobbsegben voltak .  (3 nemet, 1 kanadai, 1 francia, 1 magyar) Ezt a dolgot ugy kepzeljetek el, hogy van egy fedett parkettazott terem, ahol berelni lehet azt a regi ketsoros korit (nagyon vices), es szol a zene, meg kapcsolnak be par fenyt. Nem nagy szam amugy de nagyon sokat nevettunk. Utana, hogy tudjunk dumcsizni is egyet elmentunk beultunk kavezni a Starbucks-ba (au paierk leven hova mashova ).  Igy, hogy mar tobb lanyt es csaladot ismerek, egyre jobban kezdem ertekelni az enyemet. Eleve nagyon sok helyen van harom gyerek, es ahol legalabb ketto fiu ott mar nem konnyu egy au pair elete. Van egy lany aki rematch-el 2 honap utan LA-bol, mert nem birta elviselni az ottani csaladt. Pedig a kornyek szuper volt es hat megis cask LA-ben elt. Allandoan takaritani kellett, az egesz hazat, meg fozni, mosni… szoval mindent es meg csak kedvesek se voltak vele. Az itteni csaldja se egy fonyeremeny, mert 3 fiura vigyaz, es barmit mond nekik pl hogy tegyenek a helyere, minidg azt a valszt kapja, Te vagy az au pair azert vagy itt hogy megcsinald. Vagy pl a gyerek nem akar megcsinalni valamit, Julia mondja neki, hogy de legyen szives csinalja meg stb.. a gyerke reakcioja, hogy utallak. Na lenyeg ami a lenyeg nem egyszeru. Bar en meg egy hete vagyok itt, es jo  neha nem konnyu a gyerekekkel, de ilyenek azert nincsenek.  Anyukaaval pedig teljesen jol kijovok.
Na mindegy felmerult az otlet, hogy menni kene bulizni a City-be. Julia dolgozott, igy o nem jot, Sam masokkal talalkozott o sem… de Judith, Jennifer Bilitis es en abban maradtunk, hogy meg megbeszeljuk FB-n a reszleteket.  Nagyon lelkes lettem, mert a Webster Hall-ba akrtak menni. En meg ugye… OMG a Csilliek torzshelye,ide muszaj mennem.  Vegul azt beszeltuk meg, hogy atmegyek Merrick-be (tolem a 3. kisvaros) vonattal es ott felveszneka csajok felmegyunk Jenniferhez es onnan megyunk majd be este vonattal a Cityben. Host anyam nagyon rendes volt, mert odaadta a havi jegyet amit o hasznal, es igy nem kellett vonatjegyet vennem. Es meg az allomasra is levitt kocsival, es megmutatta, hogy par dolcsi elleneben, hol tudok taxit kerni majd ha jovok haza. Mondta, ha veletlen elvesznek vagy valami akarmikor hivjam fel meg ejjel is. Tenyleg rendi nem panaszkodom. Azt el is felejtettem irni, hogy reggel meg mielott ment vasaroni mondta, hogy ne feljek, batran irjak listat, hogy mit hozzon nekem kajat. (irtam, es mindet hozott J)
Buli;
Minden nagyon szupi volt!!!! -nem gondoltam volna fel evvel ezelott, hogy januarban NCY-ben paryzom majd pl a Symbol helyett (ami nagyon hianyzik amugy )… ez durva, most hogy igy belegondoltam. Probaltatok mar ejszaka  taxit fogni a Times Sqare-nel??? (tudom van aki igen J) Szinte keptelenseg. Amugy is vices ez a fogjunk igazi sarga taxit dolog. Kinnt rohangalnak az emberek a tobb savos ut kozepen es taxi utan integetnek… es ez nem vicc tokre mint a filmekben. Es  a Webstar Hall is, total mint a filmekben. Rengeteg fele ember … (kulonbozo, koru,borszinu, nemzetisegu). Itt elfog az az erzes, hogy barhogy kinezhetsz bamit megtehetsz, barmit felvehetsz… hisz ez NYC!!!!  Hozzateszem (de ez csak az miatt van, hogy meg nem vagyok felkeszulve mindenre) par lany miniben kivagta nalam azert a biztositekot.  Nem a szoknya hossz volt az igazan gaz, hanem hogy olyan combja volt a csajnak mint az en derekam … de mondom itt semmi se gaz itt mindent lehet, csak ezt nekem meg fell kell dolgozni. (ja es aki olyan kisbabara vagyik mint Shodeinde Dorkanak van… itt a helye JJ ) . A reggeli 4:45-os vonattal mentunk haza… 6-ra agyba is kerultem.  Bar nem tudom minek, mert tudtam nagyot en mar nem halszom J Amint a csajok atkuldik a fotokat teszek fel.

Vasarnap:

Felkeltem mar olyan 11 fele, ugyanis irt Larissa, hogy akkor 1 korul vegez, klassz ido van irany a City. Gyorsan felkeltem kavet foztem, zuhany, mert meg akartam egy kicsit gyakorlni vezetni a kocsit, meg lecsekkolni az utat, hogy jol emlekszem-e meg az utvonalra, merre is kell a kicsilanyt suliba vinni… ugyanis minden hetfo reggel el kell vinnem kocsival suliba reggel fel 8-ra. Autokaztam, egy orat…. azert ennyit mert persze egyszer tok eltevedtem … nem is en lettem volna. Hazertem, es ra 2 percre mar ott is volt Larissa ertem… irany a City.
Vegre eloszor nappal… setalgatni a Time Sqare-n, shoppingolni, muffint enni, es kavezni. Azt hiszem valahogy igy kepzeltem el az eletemet itt.





 Es kimondhatatlanul varom a tavaszt, hogy egy csomo helyre mehessunk meg, sok mindent nezhessunk meg vagy csak kiuljunk a Centra Parkba vagy a Beachre Long Islanden…. na jo nem almodozom, mert messz van az meg. De sok programot megbeszeltunk mar, hogy miket fogunk csinalni. Es nem fogjatok elhinni… Larissa megigertette velem, hogy mielott hazamegyek majd mindenkepp meg kell ot latogatnom MexicobanJJ
Mire hazertem nagyon faradt voltam, de azert meg odaultem egyet tv-ni a csaladdal. Kozben Karen telefonalt, es meselte a baratnojenek, hogy mi volt a 7vegen… nagyon aranyos volt, mert elmeselt, hogy foztem neki kavet (amit tulajdonkeppen magamnak foztem, de ertelem szeruen tobbet foztem hisz tudtam, hogy o is kavezik reggelente), es, hogy oneki senki nem fozott meg kavet mire felkelt es milyen rendes vagyok … es hogy epitettem hoembert es hogy nekik az meg sose volt…stb. Szoval eddig jol alakul a viszonyunk azt hiszem.
Tegnap elkezdodott egy uj dolgos het, szerda este jon a CC-om es elmondja meg a tudnivaloimat. Majd beszamolok mindenrol…

millio pusz
Dori

ps. a laptopom epp infuziot kap, azaz most pakoltam ra uj windows, de most meg nem erzekeli a wifit, talanom kell hozz majd valami drivert… nem olyan egyszeru ez nekem … de rajta vagyok az ugyon.

8 megjegyzés:

  1. Jupiii Dóris bejegyzés!!!

    Nagyot nevettem az infúziós szóhasználatodon:))Annyira örülük h beindult a kinti életed, és már lassan kialakul a napi rutinod, ismerni fogod a vonat menetrendeket, a City illatát!!!Tényleg van vmi különleges illata?:D Mert pl Barcelonának van, olyan tipikus tenger-és gyorskajárdák illata van, nem tudnám pontosan megfogalmazni:)

    Várjuk a fotókat! Karen nagyon rendes!!!Mostmár tuti h túl vagy az 1 héten így mondhatjuk h szerencsésen kifogtad lányom:))Alig várom h találkozzak vele hehe csak a kiváncsiság kedvéért!
    Nah légy jó és tartsd meg ezt a szokásod h ilyen sokat írsz!!

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóri!

    Nagyon jó a blogod, fantasztikusak a megfogalmazások és bevallom, kicsit irigyellek is, amilyen helyeken jársz, amiket csinálsz, akikkel... :) Örülök, hogy sikerült már beilleszkedned, úgy látszik, hogy kifogtad a családot, rendesek, kedvesek, segítőkészek.
    Kívánok Neked további sok sikert és kitartást, mindenhez! Tartsd meg ezt a jó szokásod, hogy ilyen sokat írsz! ;)

    Üdv.:

    Vivi

    VálaszTörlés
  3. Dóri, látom ezen a hétvégén belecsaptál a lecsóba :) Nem bíztad a véletlenre hogy mi fog történni veled és jól tetted!
    A Webster Hallban ha isztok valamit, előtte nézzétek meg a földszinti lépcső melletti bárt, mert ha nyitva van és akció van, akkor olcsóbb lehet a pia mint mondjuk a 2O méterrel arrébb levő bárnál.
    Drukkolok a gépedhez! Ha rájössz a netre oszd meg Rozival is :)
    Pussz

    VálaszTörlés
  4. Igen ugy nez ki a csaladdal nem lesz gond! :) Juc, en nem ereztem semmi kulonoset, de lehet, hogy csak a hideg miatt. De ha kijon a jobb ido figyelek... bar addigra Te is itt leszel mar :)
    Vivi:koszi... es a Te blogod is nagyon klassz... olvasom am! Remelem osszejonnek a dolgaid es kijossz TE is es meg itt osszetudunk futni egyet a Starbucksban.:)
    Csilli: mint mindig, regota, most es kesobb is koszi a tanacsokat!!! Nekem nem a netre kell rajonni hanem valahogy a wifi driver nem kompatibilis most eppen szerintem a hostcsaladomek win vistajaval...
    most megprobalok otthonrol kikuldetni egy win telepito cd-t :)
    ps: ANYA: gyorsan kuld legysziiiiii!!!!!

    VálaszTörlés
  5. De aranyos vagy!:) köszönöm, hogy olvasod, reméljük a legjobbakat és akkor jövőre Amerikában találkozunk! Vigyázz magadra! ;) puszi

    VálaszTörlés
  6. Lehet, hogy nem a legjobb helyen kérdezem, de Juca a blogodban is kérdeztem már... Veled mi újság? Mikor mész ki? :)

    VálaszTörlés
  7. Évi2: még keresem a családot!De már akár márciusban is mehetek, ha beesik egy család. Majd folytatom a blogom, ha meglesz:)

    juc

    VálaszTörlés
  8. Én sajnos nem tudom elérni Juca blogját :(

    VálaszTörlés