2011. február 5., szombat

Február első hete, avagy a félreértések hete...

Hétfőn reggel korán keltem, mert Emilyt el kellett vinnem suliba. Miután lecsekkoltam vasárnap az utat… így meglepő módon nem tévedtem el. Egész nap utána itthon voltam ugyanúgy ahogy kedden napközben is. A laptomot rehabja zajlott távgyógyítás által. És ahogy azt az ékezete létén is tapasztaljátok… MEGYÓGYULT!!!! Millió köszönet érte  Dr. M. Tominak, aki a műtétet végezte… Szóval iszonyatosan happy vagyok most ez miatt.

Amúgy simán lezajlott a hét… bár voltak surlódások. Például  hétfőn belefutottam a kicsilánynak egy olyan házijába, amit nem tudtam megoldani. Utálom amikor valamit nem tudok megoldani, de ezt a szöveget nem értettem teljesen… hát ja az angolomon van még mit csiszolni, annak ellenére, hogy csak kicsit több mint két hete vagyok itt, mindenki azt mondja milyen jó az angolom… persze ez biztos viszonyítás kérdése, de én azért nem vagyok elájulva tőle.Valami szövegértés volt, a különböző típusú hegyek kialakulásáról, és aztán ahhoz 5 kérdés. Nem értettem több helyen a szöveget… és volt tippem a választ illetően de nem voltam benne biztos. Este mikor anyukával megnéztük, kiderült aztán, hogy jóra gondoltam…
Kedden persze megint nem értettem valamit pontosan… Tudtam,hogy lesznek ilyenek, meg fel voltam rá készülve de utálomJ Csináltuk a házit és mikor  a végéhez értünk (van egy ilyen füzet amiben tudom csekkolni, hogy mi a házi adott napon, mindig ezen megyünk végig) kérdezem Emilyt, hogy akkor kész… Mondja, hogy igen csak még kell holnapra „valami”… na a probléma itt volt, mert nem tudtam miről beszélünk. De visszakérdeztem hogy de a házi az kész. A válasz igen, csak még ez a dolog kell. Igazából nem is tudom miért nem törtem magam, pedig mondhattam volna, hogy magyarázza el… na mindegy. Mondom jó, majd este kérünk anyukádtól. Amúgy van egy ilyen suli-kellékes doboz, amiben nem találtuk amit kerestünk (ugye én nem tudtam mitJ ). Na lényeg, hogy lefekvés előtt 9 után nem sokkal anyuka kérdezi a kiscsajt minden házi megvan-e .. mondja hogy nem. Ott állok épp a konyhában… mi van, kérdezem?? Hát ő mondta, hogy kell még XY. Na anyuka ad neki… és mit, na mit nem talált… vonalas lapot! OMG… ezt nem hiszem el. Na mindegy, gyorsan megírtuk még a házit, szerencsére csak 20 szót kellett abc sorrendbe tenni.
Ezt most csak azért írtam le, hogy aki esetleg tervezgeti, hogy au pair lesz bármilyen más országban készüljön fel ilyen helyzetekre.
Hogy tovább fokozzam, még egy félreértés a hétre… de ez legalább nem az angol hiányosságaim miatt volt. Általában 6:45-kor kelek, de csak akkor szoktam előbújni a szobámból mikor anyuka és a nagyobbik lány megy el, a pici pedig jön reggelizni… azért ekkor mert Nidchy (régi au pair) ezt mondta. Na már most anyuka bal lábbal kelt fel vagy nem tudom, és kérdezte, hogy nem jó az ébresztőm vagy mi a helyzet, hogy ilyen későn kelek J… aztán elviharzott melózni, mert késében voltak. Nem értettem a problémát, de gondoltam majd este megbeszéljük… még sose késtük le Emilyvel a buszt, vagy ilyenek...
Este jön anyuka, le is támadom, hogy akkor sorry bocsi, de én nem tudtam hogy korábban kéne kelnem. Válasz: no big deal JJ… csak ekkor ezután fél körül legyek fenn csináljam Emily reggelijét és az ebédjét készítsem el mire lejön. Mondom ok persze… De csak hogy értsétek: a kicsaj minden reggel müzlit eszik, kb 10 másodperc kirakni a tányérba és tejet öntök rá, ebédje egy szendvics kb 1 perc megcsinálni… de au pair nem vitázik feleslegesen… J És nem nagy ügy az a fél óra reggel, mikor egész héten nem melózom 35 órát sem.

És akkor elmesélem most a sok pozitívumot is, még mielőtt azt gondolnátok, hogy rosszul érzem magam, vagy rossz a család. Ezek a dolgok csak a mindennapi együttéléssel járó dolgok… és ez az esetünkben még csak most formálódik.
Szerda este anyuka hozott édességet a gyerekeknek, hogy jók legyenek míg a Community Consellorom itt lesz, és mivel tudja, hogy csoki függő vagyok, hozott nekem igazi amcsi brownie-t. Isteni volt… mind a 10 újam megnyaltam utána.
A CC-vel megbeszéltünk mindet aláírtuk a papírokat, és a héten voltam már megigényelni a Socail Security Cardom is. Ez több dologhoz is kellhet, de az én esetemben azért van rá szükség, hogy tudjak bankszámlát nyitni. Elvileg 2 héten belül fogják postázni…
A héten azt is eldöntöttem, hogy tanulni az BMCC-re fogok járni egy Montreal kurzusra . 2 hétvégén suli, ahol ismerkedünk Montreal történelmével, földrajzával, kultúrájával… aztán a 3. hétvégén elmegyünk egy 3 napos kirándulásra. J. Először megijedtem, hogy nem tudok majd elmenni, mert ugye péntekenként dolgoznom kell és itt pénteken van indulás. De a host anyám nagyon jó fej volt, mert mondta, hogy persze nem gond… simán megoldjak, menjek csak nyugodtan. Oh nagyon boldog voltam és kértem, hogy akkor amikor lesz ideje fizessük be nemhogy beteljen. Ezt ugyanis ő fizeti, mert 500$-ig a család hozzájárul ahhoz, hogy a kötelező 6 kreditet megszerezzem. Ez azért kell, mert a vízum, amivel kint vagyok, olyan cserediák féle vízum (J-1-es a neve, hogy pontosítsak)  és a program teljesítésének feltétele 6 kredit megszerzése. Ez a kurzus nekem most 4,5 kreditet ér, és persze ami sokkal fontosabb számomra egy ingyenes kirándulást Montreal-ba Kanadába. Ezen felül még tervezem, hogy beiratkozom a közeli College tavaszi kurzusára angolt tanulni, ami majd márciusban indul, és hétköznap délelőtt járok majd suliba heti 2 alkalommal.

És hogy a pénteket se hagyjam említés nélkül újabb pozitívum a családdal kapcsolatban. Reggel szól anyuka, hogy este elmenne vacsizni a barátnőjével tudnék-e vigyázni a gyerekekre. Bár már előző nap megbeszéltem a többi au pair lánnyal, hogy péntek este mozi, de mivel csütörtök este, tök rendi volt anyuka és elengedett erre a tanfolyamra nem fogok nemet mondani, gondoltam. Egyébként pedig kérés nélkül is mehetne hisz bőven beleférne még a heti 45 órába amit max kérhet. Este idejött anyuka barátnője, aki épp most jött meg Floridából a Disney World-ből. Nagyon komoly, 50 valahány évesen a férjével elmentek pár napra a Disney Worldbe, mert a férje ( aki a 2. és 4 éve házasok csak) még nem volt ott. Ő nagyon jó fej és kérdezte, hogy mi a programom 7 végére. Mondtam, hogy ma moziba hívtak, holnap elvileg buli, vasárnap meg New Year’s Parade a Chinatown-ban NYC-ben… ja és majdnem elfelejtem nekem is hozott egy pici plüss Mickey egeret ajándékba Floridából. Közben kaptam estére egy plussz gyerkőcöt is (Emily barátnőjét)… de jól elvoltunk, megsütöttem életem első amerikai palacsintáját is J Naná hogy porból…
Este mikor megjött a host anyám még dumcsiztunk, és mondta, hogy miért nem szóltam, hogy programom van, mert akkor nem engedi ide a másik kicsilányt, és Lara pedig vigyázott volna a hugára… amúgy se ment el sok időre. Szóval még ő kért elnézést képzeljétek. Sőt azt is mondta, hogy máskor ilyenkor szóljak nyugodtan, mert ő azt szeretné, ha nagyon jó évem lenne itt az USA-ban sokat szórakozhatnék, kirándulhatnék, és igazán jól érezném magam. Most mondjátok, hogy nincs vele szerencsém…

Szerintem mindent egybevéve nem volt ez olyan rossz hét. Végül is egy kirándulás már leszervezve, és befizetve tavaszra… ugyanis anyukával, már be is fizettük,  szóval május 13-15 között irány Montreal.  Ma a család elment a Citybe szülinapozni anyuka tesójához, így egész délután csak az enyém volt a ház. Kicsit shoppingoltam, aztán kényelmes zuhi dvd-zés, és meglátjuk még hogy alakul az este… Elvileg buli a La Pomme-ban, bár nem sok kedvem van, mert szakad az eső, és holnap reggel 11:30-ra bent kell lenne a City-be mert talizunk a csajokkal, megyünk ParádézniJ, aztán délután beülünk valahova megnézzük a Super Bowl döntőt.

Millió pusz Nektek!!!!!!!!!
Dori

p.s.: megpróbálok majd sűrűbben és kevesebbet írni, mert ezt így borzalmas lehet ömlesztve olvasni :):):

3 megjegyzés:

  1. Szia Dóri!
    Bárhogy írsz, mi már nagyon várjuk!Keveset, többet, faljuk...a lényeg, hogy írj, és annak örülünk a legjobban, hogy jól érzed magad!
    Szép napot!
    Orsi

    VálaszTörlés
  2. Egyébként mi van akkor, hogy ha nem tudod teljesíteni a 6 kreditet, mármint úgy működik mint itt? Hogy felveszed, aztán majd vizsga...?
    Szal ha nem sikerül a vizsga..?

    Nagyon várjuk a következő bejegyzésedet ;) .. most, hogy már jó a géped ;) :P

    VálaszTörlés
  3. Köszi Orsi... és ígérem ahogy időm engedi, mindig írok... MINDENT :))
    Dóri: nem egészen úgy van mint otthon, mert én nem hallottam olyat aki megbukott volna bármiből vagy ilyesmi. És ha nem teljesíted 6 kreditet, akkor talán nem kapsz a program végén vissza 200$-t, de lehet hogy más szankció is van. Csilli, mint hivatalos APIA Ambassador??

    VálaszTörlés